wtorek, 13 sierpnia 2013

Nie ma, nie ma wody...

Piękne lato ale bardzo suche. Nawet kropli deszczu. Nie padało już chyba od 6 tygodni. Sucho jest wszędzie. Łąki żółkną. Trawnik juz całkiem wypalony. W studni dno widać. Gości w Wisłoku myć będę :) chyba...
Spacerując do Cerkwi wyglądałem chmur deszczowych...wyglądałem ale żadnej nie dojrzałem.




i znów nie popadało...
Brak wody staje się dotkliwym problemem. Studnia, jest piękna ale mało wydajna. Postaram się ją pogłębić, żeby zwiększyć jej pojemność. Ale wydatki na tzw. głębinówkę chyba mnie nie ominą.

6 komentarzy:

  1. u nas dzisiaj popadało... wybiórczo, ale jednak.... więc może i na południe dotrze deszcz,
    pozdrawiam z Rzeszowa
    kk

    OdpowiedzUsuń
  2. Po mojej stronie Krakowa właśnie trochę popadało ,może i do was dotrze deszcz /daj Boże/ ale to wszystko mało. pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  3. Byłam, widziałam :)... Przepiękną chatę, którą zaprezentowała mi Twoja mama. Przekonałam się, że bardzo pięknie i realistycznie dokumentujesz wszystko na blogu. Żałuję, że nie poznałam Ciebie. W okolicy jeszcze wiele chyż takich jak Twoja- oby ktoś jeszcze zechciał je uratować. Zaskoczył mnie rozmiar Wisłoka w tej okolicy. Dla mnie zawsze to była spora rzeka, a tu taki strumyczek :). Pozdrawiam i życzę powodzenia.

    OdpowiedzUsuń
  4. u nas o dziwo, pomimo suszy woda w studni jest- widocznie ręczne "wkopanie rury" coś dało, bo głebinówka na razie w sferze marzeń

    OdpowiedzUsuń
  5. Mamy ten sam problem, a woda głębinowa nisko, na 24 metrach; wczoraj popadało, ale czy nastąpi przybór wody? na razie dowożę; pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  6. Jako że wiercenie t/z głębinówki mamy za sobą (sześć lat temu) podpowiemy to co nam powiedział,,studniarz'' z ponad czterdziestoletnim stażem. Możesz wywiercić głębinową w starej studni (będzie taniej o tyle ile metrów ma obecna studnia, poza tym nie bedziesz robił nowych elementów w otoczeniu domu w postaci obudowy nowej studni(kręgi betonowe, przykrycie). My z doświadczenia wiemy że własne ujęcie to inwestycja warta ,,zaciśnięcia pasa'' przy takiej sytuacji hydrologicznej jaka jest, a będzie się pogłębiać, od momentu zrobienia głębinowego ujęcia śpisz spokojnie. Nasza podziemna rzeka płynie na błębokości od 14 do 19 metrów, mamy nieograniczoną ilość dooooskonałej wody :)
    Serdecznie Cię pozdrawiamy.

    OdpowiedzUsuń